Vårdpersonal går med äldre dam på tipspromenad

Dagverksamhet, träffpunkter och aktiviteter för äldre

Mönsterås kommun erbjuder två olika typer av mötesplatser för pensionärer: träffpunkter som är öppna för alla och Solgården där du behöver biståndsbeslut för att delta.

Träffpunkter

Till träffpunkterna är alla välkomna. Här anordnas en mängd aktiviteter flera dagar i veckan. Träffpunkterna bygger på delaktighet av deltagarna och ger goda tillfällen till sociala kontakter och aktiviteter. Hit kan man komma och läsa dagstidningen och ta en kopp kaffe, äta lunch eller bara känna gemenskap med andra.

Öppettider och program

Du kan se öppettider och aktuellt program för varje träffpunkt här nedanför. Håll också utkik efter affischer och programblad på plats på träffpunkterna.

Seniorvecka

Varje höst ordnar vi en seniorvecka fylld med aktiviteter för dig som är senior. Under seniorveckan erbjuds olika aktiviteter och underhållning vid våra träffpunkter.

Årets seniorvecka är vecka 36 och har temat “ett gott åldrande med lite guldkant”.

Solgården

Solgården är kommunens dagverksamhet för personer med demens. För att få komma till Solgården krävs ett biståndsbeslut om dagverksamhet.

Mer information om Solgården

Samarbete med frivilliga

Vi samarbetar även med frivilliga. Dessa är ofta organiserade i någon pensionärsorganisation, Röda Korset och Svenska kyrkan. De gör alla ett ovärderligt arbete för våra medmänniskor.

Sidan uppdaterad 28 augusti 2023