Grafisk profil

Mönsterås kommuns grafiska profil beskriver hur kommunens logotyp får användas och hur färger och typsnitt ska se ut i kommunens material. Den grafiska profilen gäller inte bara trycksaker, utan också till exempel skyltar, bildekaler och i många andra sammanhang där kommunen står som avsändare.

Det är viktigt med en enhetlig grafisk profil för att allmänheten ska få en tydlig och positiv bild av kommunen. Syftet är också att lätt kunna identifiera all information som kommer från Mönsterås kommun. Den grafiska profilen är också en viktig del i arbetet med att stärka kommunen varumärke.

Har du frågor om den grafiska profilen?

Om du har frågor kring användningen av den grafiska profilen eller behöver logotypen i annat format, är du välkommen att höra av dig till informatörerna.

Mönsterås kommuns grafiska profil

Inspiration, exempel