Kontakt

Här finns information om på vilka sätt du kan kontakta kommunen när du behöver hjälp. Du kan ringa, besöka eller skicka e-post till kommunen.

Sidans innehåll

    Självservice, Mina sidor

    Många ärenden kan du hantera via e-tjänster och blanketter. E-tjänsterna är tillgängliga för alla invånare, företagare och föreningar dygnet runt. Genom inloggning med bank-id ger det dig en enkel och säker digital väg in i kommunen. Du får även en personlig översikt över dina ärenden på Mina sidor.

    minasidor.monsteras.se

    Mejla till oss

    Du kan kontakta oss genom att skicka e-post, antingen till en tjänsteperson som du vet namnet på eller till en så kallad funktionsbrevlåda. Då skickar vi ditt meddelande vidare till rätt tjänsteperson.

    • kommun@monsteras.se
    • barnutbildning@monsteras.se
    • kultur@monsteras.se
    • miljo-bygg@monsteras.se
    • social@monsteras.se
    • teknisk@monsteras.se
    • förnamn.efternamn@monsteras.se

    Ring till oss

    Genom kommunens växel kan du bli kopplad till våra tjänstepersoner och vissa förtroendevalda.

    Röststyrd växel

    Ring 010-353 79 99 för att komma till kommunens röststyrda växel. Du kan använda tjänsten om du känner till namnet på den person du vill prata med. Säg personens för- och efternamn och tala med normalt röstläge.

    Nummerpresentatörer

    Mönsterås kommuns telefoner har nummerpresentatörer. Vill du vara anonym ska du knappa in #31# innan du slår det nummer du ska ringa till.

    Teletal, texttelefoni och bildtelefoni

    Om du har en funktionsvariation eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.

    Felanmälan

    Ibland händer det att något har blivit skadat eller inte fungerar. Vi är glada om du berättar det, så att vi kan rätta till felet så fort som möjligt.

    Vissa saker som är trasiga eller fel kan du enkelt meddela oss via e-tjänster för felanmälan. För akuta ärenden som rör gator och vatten på kvällar och helger finns det ett journummer. Du kan också ringa kommunens växel för att bli du kopplad till rätt verksamhet eller tjänsteperson som kan ta emot din felanmälan.

    Vid fel eller problem med tjänster i fibernätet ska du vända dig direkt till din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

    Jourtelefonnummer

    På kvällar och helger finns jourtelefonnummer du kan ringa för vissa akuta ärenden.

    Sidan uppdaterad 10 september 2025