Bildkollage med naturfoton

För medverkande arrangörer vid Hållbarhetsveckan

Bakom Hållbarhetsveckans aktiviteter står många engagerade arrangörer. Här kan du som har anmält en aktivitet 2023 läsa mer om vad som är viktigt att tänka på för dig.

Arrangörer

Mönsterås kommun är huvudarrangör för veckan. Lokala företag, föreningar och kommunala verksamheter har välkomnats att arrangera aktiviteter under hållbarhetsveckan.

Anmäl aktivitet

Sista anmälningsdag för aktiviteter till hållbarhetsveckan var den 29 juni.

Om du vill efteranmäla aktiviteter kan du höra av dig till kommunens miljösamordnare, så kan din aktivitet läggas till i det digitala programmet på kommunens webbplats.

Program

Detaljerat program finns samlat på kommunens webbplats från den 22 augusti. Vid hänvisning till programmet, använd denna länk: monsteras.se/hallbarhetsveckan

Ett översiktligt tryckt program distribueras via arrangörer, kommunens publika verksamheter samt lokal dagligvaruhandel.

Marknadsföring

Mönsterås kommun ansvarar för den övergripande marknadsföringen av veckan. Några exempel på marknadsföringen:

• På den digitala skärmen längs E22 utanför Mönsterås under vecka 35 och 36
  • Annonser i lokala annonsblad under augusti
  • Sociala medier, med inlägg om Hållbarhetsveckan 2022 och Facebook-event om varje evenemang
  • Nyhetsbrev till näringsliv och föreningar
  • Gemensamt pressinformation i slutet av augusti
  • Distribution av tryckt program och affischer

Marknadsföring av ditt evenemang

Du som arrangör ansvarar för att nå din önskade målgrupp, och för att marknadsföra det evenemang du ordnar under hållbarhetsveckan. Ange i annonser och inbjudningar aktiviteten är en del av Hållbarhetsveckan och hänvisa till det övergripande programmet med länk till monsteras.se/hallbarhetsvecka.

Kommunicera gärna hur er verksamhet bidrar till att man som individ kan leva hållbart, och hur ni som verksamhet bidrar till vårt gemensamma mål om att vara en hållbar kommun.

• Från kommunen får du affischer och temabilder anpassat för inlägg i sociala medier, det kommer finnas för nedladdning här från mitten av sommaren. Du som vill få tryckta affischer kan höra av dig till kommunens miljösamordnare.
  • Mönsterås kommun ser till att anmälda aktiviteter läggs in i evenemangskalendern på kommunens webbplats och kommunens Facebooksida.
  • I samband med aktiviteter kan du som arrangör låna beachflaggor för att tydliggöra att aktiviteten är en del av hållbarhetsveckan. Dessa kan hämtas i kommunhusets entré samma dag som aktiviteten startar, och återlämnas senast nästkommande dag klockan 9. Vi har tre beachflaggor för utlån.

Ladda ner affisch, bild och animation

Hållbarhetsveckans grafiska material för marknadsföring finns tillgängligt för nedladdning här.

Sociala medier

Använd gärna hashtagen #hållbarimönsterås i inlägg på sociala medier. Dela gärna de inlägg som Mönsterås kommun gör om hållbarhetsveckan.

Mönsterås kommun skapar ett Facebook-event för din aktivitet från kommunens Facebooksida, för att synas i eventlistan på Mönsterås kommuns Facebooksida. Vi lägger till din verksamhets Facebooksida som medvärdar vilket gör att det också syns på er Facebooksida, förutsatt att ni godkänner medvärdskapet.

Sidan uppdaterad 17 augusti 2023