Close
Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Google Translate Logotype
Här är du: Mönsterås kommun » Näringsliv & arbete » Arbetsmarknad och integration » Hjulet » Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

När kan jag lämna saker till Hjulet?

Du kan lämna saker till Hjulet när butiken är öppen. Se aktuella öppettider

All lämning sker i kontakt med Hjulets personal.

Du kan inte lämna saker utanför när butiken är stängd. Hjulets personal vill göra en bedömning om det du lämnar kan säljas i butiken. Skräp, trasiga möbler och dylikt kör du direkt för avlämning på Mörkeskogs avfallsanläggning.

Vilka varor tar Hjulet emot?

Vi tar emot eller hämtar allt som Hjulets personal bedömer att vi kan sälja.

Kan någon från Hjulet hämta saker hos mig?

Javisst! Om du själv har svårt att frakta sakerna till oss kan du ringa tel. 0499-178 48 så kommer vi överens om tid för hämtning. Det kostar inget. Vi hämtar dock bara saker inom Mönsterås kommun.

Vad gör ni med sakerna?

Många saker kan säljas i Hjulets butik. En del saker behöver repareras och fräschas upp innan de säljs, då gör vi det. Saker som vi inte kan ta tillvara plockar vi isär, och delarna lämnas vidare till återvinningsföretag.

När är det lördagsöppet?

2019 är det öppet 26 januari, 2 mars, 30 mars, 27 april, 25 maj, 29 juni, 31 augusti, 28 september, 26 oktober, 30 november.

Kan ni hjälpa till att köra ut saker jag köpt av er?

Ja, vi kan leverera varor till dig inom Mönsterås kommun mot en avgift. Innan leverans ska du ha betalat för både varan och leveransen.

Kan ni skicka varor?

Nej, tyvärr skickar vi inte varor mot betalning. Du behöver själv hämta varorna i butiken eller komma överens med oss om utkörning inom Mönsterås kommun.

Vad säljer Hjulet?

På Hjulet hittar du möbler, husgeråd, hemelektronik med mera. Vi säljer också cyklar, VVS-artiklar som toalettstolar, krandelar, badrumsskåp, dörrar, fönster, takpannor och byggmaterial. Sortimentet varierar beroende på vad vi får in för varor.

Är det något särskilt du söker, kontakta oss per telefon eller prata med personalen i butiken så hjälper vi dig att hitta rätt!

Kan jag reservera varor?

Ja, du kan reservera en vara fram till stängning dagen efter. Veckan det är lördagsöppet kan du dock inte reservera varor. Om du inte hämtat varan inom den överenskomna tiden är varan inte längre reserverad.

Kan Hjulet hjälpa till med gräsklippning?

Ja, om du är pensionär eller har någon form av funktionsnedsättning kan Hjulet hjälpa dig med trädgårdsskötsel som till exempel gräsklippning.

Kan jag boka flyttstädning genom Hjulet?

Nej, Hjulet utför inte flyttstäd. Vi hjälper bara till med till exempel veckostädning och fönsterputsning åt pensionärer eller personer med någon form av funktionsnedsättning.

Kan jag ringa Hjulet för att få hjälp att byta gardiner, glödlampor och liknande om jag inte själv kommer åt?

Nej. Men om du är pensionär eller har någon form av funktionsnedsättning kan du istället vända dig till kommunens fixartjänst för att få hjälp med liknande ärenden i hemmet.

Du når fixartjänst på telefonnummer 0499-178 10. Telefontid tisdagar klockan 8-9.

Vad kan fixartjänst hjälpa till med?

Behöver du hjälp med att byta batteri i brandvarnare, hänga upp eller ta ner gardiner, eller byta trasiga glödlampor går det bra att ringa fixartjänsten och boka ett hembesök. Eventuell materialkostnad står du själv för.

Senast kontrollerad: 2019-08-13.
 
Snabbval
Snabbval
 
Snabbkommandon: Snabbkommandon[0] Startsida[1] Nyheter[2] Webbplatskarta[3] Sökfunktion[4] Kontakta oss[7] Till sidans innehåll[S]

Postadress: [Förvaltning/avdelning] Mönsterås kommun, Box 54, 383 22 Mönsterås
Besöksadress: Kvarngatan 2, Mönsterås
E-post: kommun@monsteras.se Telefon: 0499-170 00

Om cookies    Om dataskyddsförordningen     Om webbplatsen    Sociala medier